OVO JE UZROK STRAŠNE NESREĆE U INDIJI: Sudarili se vozovi, poginulo 275 ljudi
Nesreća u Indiji, Foto: Printscreen/Hundistan Times

tragedija

OVO JE UZROK STRAŠNE NESREĆE U INDIJI: Sudarili se vozovi, poginulo 275 ljudi

Više od 1.000 ljudi učestvovalo je u spasavanju

Objavljeno:

Otkriven najverovatniji uzrok tragedije u kojoj je poginulo 275 ljudi: Premijer Indije najavio drastične kazne

Indijske vlasti saopštile su danas da je najverovatniji uzrok železničke nesreće u indijskoj državi Odiša, u kojoj je poginulo 275 ljudi, greška u sistemu elektronske signalizacije. Broj poginulih u nesreći u petak smanjen je sa 288 na 275, jer su neka tela prebrojana dva puta, rekao je sekretar Odiše Pradip Džena.

Malo je verovatno da će broj mrtvih da raste, rekao je on novinarima. Više od 1.000 ljudi učestvovalo je u spasavanju, saopštilo je Ministarstvo železnica na Tviteru.

"Sada je spasilačka operacija završena", poručio je Džena.

Povređeno je gotovo 1.200 ljudi kada je putnički voz udario u teretni, skliznuo sa šina i udario u drugi putnički voz koji je nailazio iz suprotnog smera u blizini okruga Balasor. Mašinovođe oba putnička voza su povređene, ali su preživele, rekao je on.

U nesreći je došlo do sudara putničkog voza sa nepokretnim teretnim vozom i iskočio iz šina, nakon što je pogrešno usmeren na petlju pored glavne pruge. Vagoni koji su iskočili iz šina su zatim udarili u zadnje vagone drugog putničkog voza koji je prolazio u suprotnom smeru.

Na konferenciji za novinare u nedelju, Džaja Verma Sinha iz indijskog železničkog odbora rekao je da su se oba putnička voza približila stanici okruga u Balasoreu pod zelenim signalom - što ukazuje da je bezbedno - u roku od nekoliko sekundi jedan od drugog pri tačnoj brzini ispod 130 km/h.

Ona je rekla da su putnički vozovi trebali da se mimoiđu na glavnim prugama, ali se Koromandel ekspres zabio u teretni voz napunjen gvozdenom rudom na liniji petlje.

Ona je novinarima rekla da teretni voz nije iskočio iz šina.

1 / 5 Foto: Javed Dar / Xinhua News / Profimedia

Hovrah superbrzi ekspres je skoro prešao u suprotnom smeru, ali su dva njegova zadnja vagona udarila Koromandel ekspres koji je iskočio iz šina.

Sinha je rekla da "nema problema sa elektronskim sistemom blokiranja" i da su istrage ukazale na "neku vrstu smetnje u signalizaciji", a ne neuspeh.

"Da li je to bilo ručno, da li je bilo slučajno, da li je bilo u vezi sa vremenskim prilikama, da li zbog habanja, da li je u pitanju kvar na održavanju, sve će to izaći na videlo nakon istrage", dodala je ona.

Stručnjak za infrastrukturu Parta Mukopadiai rekao je za BBC da ne bi trebalo biti moguće da se zeleni signali prikazuju na glavnoj liniji ako je staza podešena za petlju.

"Preplitanje signala bi trebalo da bude bezbedno i ovaj nivo neuspeha je prilično bez presedana", rekao Mukhopadhiai, iz istraživačkog centra Centar za politička istraživanja u Delhiju.

Državne "Indijske železnice", koje kažu da dnevno prevezu više od 13 miliona ljudi, radile su na pojačanju bezbednosti, okrivljujući zastarelu infrastrukturu, preneo je AP.

U železničkoj signalizaciji sistem elektronske blokade postavlja trase za svaki voz u određenoj oblasti, obezbeđujući bezbedno kretanje vozova duž pruge.

Smatra se da je oko 2.000 ljudi bilo u dva putnička voza - Koromandel Ekpres, koji je saobraćao između Kalkute i Čenaja, i Hovrah Superfast Ekpres koji je putovao od Iesvantpura do Hovraha - kada se nesreća dogodila u petak oko 19.00 sati po lokalnom vremenu.

Od 1.175 povređenih prebačenih u bolnicu, 793 su otpuštene. Neke porodice i dalje tragaju za svojim najmilijima.

Državni zvaničnik Odiše Pradip Džena rekao je za BBC da je najmanje 187 tela ostalo neidentifikovano i da zvaničnici postavljaju slike žrtava na vladine veb stranice i da će izvršiti DNK testiranje ako bude potrebno.

U poslovnom centru gde su tela odvođena radi identifikacije čekalo je na desetine rođaka, mnogi su uplakani i držali lične karte i slike nestalih najmilijih.

Kančan Čoudhuri (49) je tražila svog muža. U vozu je bilo pet ljudi iz njenog sela, od kojih su četvoro zbrinuti zbog povreda. Njen muž je pronađen mrtav, rekla je, plačući dok je čekala da zatraži odštetu, noseći lične karte nje i muža.

Porodice poginulih će dobiti milion rupija (12.000 dolara) kompenzacije, dok će ozbiljno povređeni dobiti 200.000 rupija (2.400 dolara), a oni sa lakšim povredama 50.000 rupija (600 dolara).

Premijer Narendra Modi, koji će na izbore dogodine, posetio je u subotu mesto nesreće i razgovarao sa spasiocima, ispitao olupinu i razgovarao sa povređenima.

"Krivci će biti kažnjeni drastično", rekao je Modi.

Indija ima jednu od najvećih železničkih mreža na svetu sa milionima putnika koji je koriste dnevno, ali mnogo železničke infrastrukture treba poboljšati.

Vozovi u Indiji mogu biti veoma prepuni u ovo doba godine, sa sve većim brojem ljudi koji putuju tokom školskih raspusta.

Najgora železnička katastrofa u zemlji bila je 1981. godine, kada je pretrpani putnički voz izleteo sa šina u reku tokom ciklona u državi Bihar, pri čemu je poginulo oko 800 ljudi.

(Espreso/Telegraf)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.