icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

razvijte svest!

PRIHVATITE BAR JEDAN OD OVIH SEDAM SAVETA: Brzo i lako uklonite ŠTETNE i NEGATIVNE uticaje sa radnog mesta (Dipak Čopra)

Podeli:

Ove navike ne zahtevaju vreme ni dodatne napore, a učiniće da razvijete svesnost na poslu!

foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Prihvatite jedan ili sve navedene savete kako biste otklonili nevidljive negativne uticaje koji štetno deluju na uobičajeno radno mesto:

 

1. U istočnjačkim tradicijama svesnost bi trebala biti jednosmerna, šta znači da vam je pažnja u stanju opuštene usredsređenosti. Nemojte se odjednom baviti većim brojem poslova, jer je dokazano da to smanjuje delotvornost na poslu, a pažnja vam je tada podeljena.

 

2. Kako biste bili opušteno, a ne napeto usredsređeni, napravite sve što možete da biste radili u mirnom prostoru u kojem nema puno prekida. Da vaši saradnici ne bi imali osećaj da ste nedostupni, dva puta u jednom satu prošetajte među njima, budite u kontaktu i pokažite da vam je stalo do interakcija. Verovatno je da će tako drugi više poštovati vreme koje provodite radeći nasamo.

 

 

3. Svesnost bi trebala biti fokusirana ka sadašnjosti. Da biste ostali u sadašnjem trenutku, ne dopustite da vam se nagomilaju sitni poslovi. Odmah rešite sve za što vam treba pet minuta ili manje. Ako vam to pređe u naviku, bolje ćete upravljati svojim vremenom, ponekad i puno bolje i na kraju dana nećete se žaliti da niste imali dovoljno vremena za sve.

 

4. Budite svesni svog tela i njegovih potreba. Najmanje što možete učiniti jeste da barem jednom na sat ustanete iz stolice, protegnete se i malo prošetajte.

 

 

 

5. Budite svesni svoje suštine ili fokusa. Kada ste iscrpljeni, pronađite mirno mesto gde možete sklopiti oči, nekoliko puta duboko udahnuti i ponovno se skoncentrisati. Neki ljudi smatraju da fokusiranje bolje funkcioniše ako pažnju usmere na srce.

 

6. Zapamtite, treba da dišete, jer disanje povezuje mnoge telesne funkcije, kao što su broj otkucaja srca, krvni pritisak i stresnu reakciju. Barem jednom na sat deset puta ponovite ovaj obrazac disanja: udišite dok izbrojite do četiri, zadržite dah na trenutak, opuštajući se, a tada ispuštajte vazduh dok brojite do šest. (Ritam vam treba biti prijatan, a ne previše spor, da ne biste morali hvatati vazduh nakon nekoliko udaha.) Brzina disanja će vam se usporiti sa četrnaest udisaja u minuti na osam, a ujedno ćete biti smireniji.

 

7. Budite svesni svoje konačne svrhe, a to nije obavljanje posla u roku, nego stvaranje radosti u svakom danu. Psiholozi su otkrili da se srećniji ljudi pridržavaju strategije srećnih dana. Sve ono što u vama izazove iskren osmeh računa se kao srećno iskustvo.

 

 

Inicijalizacija u toku...