icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

nesuglasice ili ne?

On ne poštuje tvoje vreme, ni integritet: Kako izaći na kraj sa toksičnim šefom?

Podeli:

  • 44

Čak i posao koji volite može da postane loš ukoliko imate ovakvog šefa. Kako se ponašati u toj situaciji? 

 

foto: Profimedia

 

S druge strane, kada su naši preci, u doba praistorije, bili ugroženi od strane „autsajdera“ pravili su buku i to je bio jedan od načina odbrane. U naše doba – vičem na tebe, mnogo sam bitan, nemoj se kačiti sa mnom. Što smo glasniji, to verujemo da ćemo biti nadmoćniji i minimizirati vrednost druge osobe. Ne znam kada se u društvo uvukao taj rijaliti kodeks, jer ne bih rekla da je samo crta evolucije koju smo tek tako prihvatili, ali imamo jedan termin za isti – mobing. Ukoliko ne možete sami da izađete na kraj sa ovakvim šefovima, potražite pravnu pomoć. Vrlo je važno da ne savijate glavu pred ovakvim ponašanjem, a verujte mi, bila sam u prilici da doživim: Gledaj me u oči dok ti pričam (čitaj, vičem na tebe).

 

 

Zašto šefovi beže od obaveza?

 

Biti lider, menadžer, šef, poslodavac, znači da ste dovoljno emocinalno i socijalno inteligentni kako biste ispravno vodili tim ljudi. U suprotnom imamo sistem bez sistema. Jednim delom problem je što posao vođe tima/firme nije samo zvučna pozicija i veća zarada. Drugim delom, firme postavljaju ljude na ove pozicije bez prethodnih treninga kako biti lider i šta to zapravo znači, a onda se čude kada tim i lider ne fukncionišu zajedno. Da li ste bili u situaciji da vam šef ne kaže gde grešite, niti vas posavetuje kako da rešite problem, već vas ignoriše? Dragi šefovi, ako ne kažete ljudima gde greše, kako mislite da to koriguju?

 

Obaveza šefa jeste da razmisli o potrebama zaposlenih i obezbedi najbolje resurse i obuku kako bi posao bio valjano obavljen. Ponekad ljudima nedostaje malo znanja ili korisnih alata kako bi pokazali najbolje rezultate. I verujte mi, to neće pronaći u kafenisanju sa ostalim kolegama, poznatijem kao „ogovaranje šefa“. Zato ste vi šef, jer znate, ili bar treba da znate, nešto više od ostalih zaposlenih. „Uradi kako ja kažem“ odskače od kulture ponašanja.

 

Nastavak pročitajte na sledećoj strani

 

 

Pratite Glossy na VIBERU:
http://chats.viber.com/storyserbia
Inicijalizacija u toku...