icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

dOBRI SAVETI

Želite taj posao? Evo kako da ostavite što bolji utisak na razgovoru sa poslodavcem

Podeli:

Ponekad može biti teško doći do posla kojeg želite, a neretko i do samog intervjua za željeni posao. Ako već imate samo jednu priliku da zablistate, poslušajte ove savete kako da ostavite odličan prvi utisak i tako povećate šansu da vas zaposle.

foto: Profimedia
foto: Profimedia

Vrlo je teško prebrisati prvi utisak, pogotovo ako je stvoren na tridesetominutnom intervjuu za posao. Zato biste hteli da što pre moguće zadivite čoveka sa kojim razgovarate. Treba da se pripremite unapred, tako da, čak i ako postanete nervozni, znaćete tačno kako da se ponašate.

 

1. Poranite 10-15 minuta pred sastanak

Svi znaju da kašnjenje na sastanak može biti nepopravljivo loš, a nije dobro ni doći preterano rano. Razgovor sa poslodavcima otkriva da je idealno doći 10 do 15 minuta ranije. Ako se pojavite ranije od toga, postoji šansa da isfrustrirate menadžera za zapošljavanje, s obzirom da je verovatno zauzet drugim poslovima.

 

2. Budite pristojni prema recepcioneru

Oči su svuda, pogotovo na recepciji. Business Insider otkriva da pojedini šefovi vole da posle razgovora popričaju sa recepcionerima o njihovom prvom utisku o kandidatu, ne bi li saznali kako se ponašao pre samog intervjua. Ono što recepcioner kaže može dosta uticati na krajnju odluku.

 

foto: Profimedia

3. Gledajte u oči pri prvom susretu

Kada vam potencijalni poslodavac priđe da vas pozdravi, obavezno ga gledajte u oči. Pogled koji luta ne vrišti baš “dopadljiva osoba” ili čak “pametna”.

Na Univerzitetu Northeastern su izvršili istraživanje: učesnici su gledali snimke stranaca koji razgovaraju jedni sa drugima po prvi put, a zatim ocenjivali koliko inteligentno je delovao svaki od tih stranaca. Rezultati su pokazali da se ljudi koji geldaju sagovornika u oči smatraju inteligentnijim od onih koji izbegavaju kontakt očima.

 

4. Nemojte se rukovati mlitavo

Neverbalna komunikacija je veliki deo utiska koji ostavljate na drugu osobu. Tako je u jednom istraživanju objavljenom u Journal of Applied Psychology pokazano da učesnici eksperimenta koji su na početku intervjua imali čvršći stisak ruke na kraju bili viđeni kao bolja opcija za zaposlenje.

 

5. Budite opušteni ako poslodavac pokuša da razgovara o nebitnim stvarima

Istraživanja su pokazala da naizgled nevažni razgovor pred ozbiljna pitanja pravog intervjua – može ozbiljno uticati na poslodavčev prvi utisak o vama. Pokazalo se da pričljivije osobe, ali ne i navalentne, bolje prolaze kod poslodavaca, da deluju otvorenije i prijateljski nastrojenije.

 

foto: Profimedia

6. Ponesite dodatne kopije svog rezimea

Naravno, poslodavac će imati digitalni primerak vašeg rezimea, ali olakšajte mu život – ponesite dodatne kopije. Treba poneti i višak kopija, za slučaj da sastanku prisustvuje još neka osoba, koja možda nije stigla da se pripremi za vas. Ovim pokazujete da ste sami spremni, ali i predusretljivi.

 

Bilo bi dobro da ponesete i olovku i papir, ne biste li hvatali beleške tokom sastanka – nećete se setiti baš svega. Pored toga, na pojedinim intervjuima, poput onih vezanih za inženjerstvo i finansije, poslodavac voli da postavi zadatak za razmišljanje, ne bi li testirao vašu brzinu i umne sposobnosti, pa bi vam pomoćna sredstva odgovarala.

 

7. Pitajte pitanja koja bi mogla voditi razgovor dalje

Ne morate nužno da čekate trenutak kada vas intervjuer pita imate li pitanja za njega. Postoje neka pitanja koja biste mogli postaviti na početku razgovora. Na primer: “Kako se otvorila ova pozicija” - to može pomoći da se poslodavac raspriča dok vi skupljate informacije o tom radnom mestu.

 

foto: Profimedia

 

Pratite Glossy na VIBERU:
http://chats.viber.com/storyserbia
Inicijalizacija u toku...