icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

Story Well Being: Povratak prirodi

Podeli:

Savetnica za makrobiotiku, dr sc.med. Nina Bulajić daje Vam savete za zdraviji život

Koja je definicija makrobiotike?        

Makrobiotika je život u skladu sa prirodom. Sve se u prirodi stvara i razgrađuje pod uticajem stalne promene energije. U toj promeni, pre svega, razlikujemo silu širenja i silu skupljanja. Na primer, čovek diše tako što se pluća šire i skupljaju. U toku godine, širenje energije dovodi do transformacije zime u proleće i leto, a skupljanje do promene leta u jesen i zimu. Promena je osnovni pokretač razvoja, a put razvoja je kao hod akrobate po žici. Svaki sledeći korak remeti ravnotežu. Tako je i u životu. Da li ćemo nastaviti ili pasti zavisi od naše sposobnosti da izbalansiramo energetske uticaje. Izazovi spoljašnje sredine ne prestaju, počev od klimatskih do socijalno-psiholoških. Oni ne dopuštaju život u nirvani, stalno začikavajući našu spremnost da uspešno odgovorimo komplikovanim zadacima koji su pred nama.

Na koji način možemo da unapredimo svoje telo?

Misija makrobiotičkog načina življenja je duboko razumevanje okruženja i nas samih, kao i ovladavanje veštinama za uravnoteženje energija, u cilju održavanja i poboljašanja zdravlja, i to u svim ličnim aspektima: fizičkom, mentalnom i duhovnom.   

Šta je najvažnije u ishrani makrobiotike?

U makrobiotici zaista sve počinje od hrane, jer je to naš osnovni uslov života. Pri tome, nije značajan samo izbor namirnica, već i način pripreme. Na primer, u toku zime, za uravnoteženje energije hladnoće, potrebno je više hrane životinjskog porekla (riba nekoliko puta nedeljno) i ulja kao izvora goriva za stvaranje toplote. Takođe, preovlađuju zimski načini pripreme jela – guste čorbe, paprikaši sa dominacijom korenastog povrća, više pečenih jela iz rerne, manje presne hrane.

Kako najlakše možemo da očuvamo naš imunitet?

Najvažniji uslov za očuvanje imuniteta je održanje toplote u telu. Stoga, toplo oblačenje nas greje spolja, a iznutra dugo kuvani i dobro balansirani obroci. Kako su bubrezi i mokraćna bešika posebno osetljivi na zimu, potrebno je dovoljno spavati i ne uzimati suviše tečnosti. Energije u našem organizmu ne zavise samo od spoljašnjih, već i unutrašnjih zbivanja i zbog toga je za detaljno podešavanje preporuka potreban pregled i individualan pristup.

 

Ksenija Konić

Pratite Glossy na VIBERU:
http://chats.viber.com/storyserbia
Inicijalizacija u toku...