icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

par saveta

Da vaš dom bude još lepši: Ovih 5 malih promena doneće vam veću harmoniju!

Podeli:

  • 1
Istraživanje s Harvarda pokazalo je da u prostorijama s nameštajem ravnih i strogih linija i oštrim ukrasnim predmetima osećamo opasnost i negativnost
foto: Profimedia
foto: Profimedia

Enterijer i atmosfera doma snažno utiču na naše raspoloženje i život. Iako se najviše istraživanja o korišćenju neuroarhitekture odnosi na javne ustanove, to ne znači da takve savete za uređenje ne možemo primeniti i u svom domu da bismo se osećali mirno, srećno i opušteno.

 

 

Feng šui trik koji će vam promeniti život: Zbog OVAKVOG rasporeda loše spavate i imate ljubavne muke

 

1. Svetlost

 

Dok bi prostorije poput kuhinje i dnevnog boravka trebalo da obiluju dnevnim svetlom, za spavaću sobu je važniji mrak jer čak i mala količina svetla (npr. koje emituju elektronski uređaji) može omesti lučenje melatonina. Bez tog hormona pospanost ne nastupa u vreme prikladno za spavanje, zbog čega ostajemo duže budni i propuštamo vredan deo sna. Zato dobro zamračite prostoriju u kojoj spavate, a televizor i ostale električne uređaje premestite u drugu prostoriju.

 

2. Oblici

 

Istraživanje s Harvarda pokazalo je da u prostorijama s nameštajem ravnih i strogih linija i oštrim ukrasnim predmetima osećamo opasnost i negativnost. Nasuprot tome, nameštaj ili ukrasi zaobljenih linija stvaraju osećaj prijatnosti i zadovoljstva. Istraživanje s Kalifornijskog fakulteta čak je pokazalo da zaobljeni nameštaj i dekoracije jače stimulišu moždanu aktivnost od pravouglih. To ne znači da treba da uredimo stan prema katalogu iz 70-ih godina, dovoljno je da nekoliko detalja bude zaobljenih linija, na primer, da na pravougli sto stavite okruglu vazu ili okruglim jastucima ublažite ravne ivice kauča.

 

 

foto: hgtv

 

3. Urednost

 

Zbog neprestanog i kompleksnog procesa odlučivanja naš mozak može da se iscrpi i zbog umora da počne da bira jednostavnije opcije, na primer, naručivanje jela iz restorana umesto kuvanja. Kako bismo olakšali sebi, dovoljno je smanjiti broj svakodnevnih sitnih odluka. Na primer, pobrinite se da vam odeća bude urednije složena u ormaru da biste lakše odlučili šta da obučete i redovno pospremajte kako se ne biste svaki dan zamarali raščišćavanjem nereda i traženjem stvari.

 

Dame koje poznaju modu ovo nikada ne rade: Poslušajte ih i izbegnite modne prekršaje

 

 

4. Dom u zelenom

 

Sveže cveće, pa čak i slike prirode, smanjuju stres i poboljšavaju koncentraciju. Ako vam cveće "ne ide od ruke", a svejedno biste voleli da ozelenite dom, mirni i zeleni ljiljan, aloja i sabljica (svekrvin jezik) lako se održavaju, a prema Nasinom istraživanju, te su biljke i odlični čistači vazduha.

 

 

foto: Profimedia

 

5. Promene

 

Kako biste sebi ili svom detetu poboljšali moć učenja, povećali plastičnost neuronskih veza i poboljšali raspoloženje, svake godine u domu napravite veću motivaciju - popravite ono što je dotrajalo ili ne funkcioniše, promenite raspored nameštaja... Kada razbijemo rutinu, mozak izlažemo novim nadražajima koji zahtevaju istraživanje i poboljšavamo njegov rad.

Pratite Glossy na VIBERU:
http://chats.viber.com/storyserbia
Inicijalizacija u toku...