BEZ JEDNE STVARI U GSP NEĆETE MOĆI DA UĐETE, a nisu ni maska, ni rukavice (one se podrazumevaju)
Ulazak će biti dozvoljen samo zaposlenima, Foto: Stefan Jokić

OBRATITE PAŽNJU

BEZ JEDNE STVARI U GSP NEĆETE MOĆI DA UĐETE, a nisu ni maska, ni rukavice (one se podrazumevaju)

Ulazak će biti dozvoljen samo zaposlenima koji će biti podeljeni u dve grupe

Objavljeno:

U javnom gradskom prevozu, od 8. maja u Beogradu, moći će da se voze samo zaposlena lica koja budu imala maske i rukavice, otklonio je jednu od dilema Jovica Vasiljević, gradski sekretar za javni prevoz.

Dakle, maska neće biti dovoljna, kao što su tvrdili pojedini čelnici prestonice, već će putnicima obavezno tokom vožnje biti i nošenje zaštitnih rukavica.

– Ulazak putnika u vozilo biće moguć samo na prednjim vratima, dok će izlazak putnika biti na vratima obeleženim za izlaz, što će na vozilu biti obeleženo. Mesta za sedenje i stajanje biće vidno obeležena u svakom vozilu što će biti i maksimalni dozvoljeni broj putnika u vozilu – naveo je Vasiljević.

Ko mora da ima radni nalog firme?

Ulazak će biti dozvoljen samo zaposlenima koji će biti podeljeni u dve grupe: one koji imaju personalizovane Busplus kartice za zaposlene, sa uplaćenom dopunom za tekući mesec, kao i one druge koji mogu da kupe jednodnevnu, trodnevnu ili petodnevnu kartu.

Dakle, da razjasnimo ono što je mučilo mnoge Beograđane: zaposleni će moći da se voze gradskim prevozom i ako nemaju personalizovanu Busplus kartu (koja trenutno može da se izvadi samo preko firme). Međutim, u tom slučaju moraće da imaju radni nalog svoje firme, i to ne jedan za mesec dana, nego novi za svaki dan!

- Zaposleni svoj status dokazuju sa personalizovanom A1 Busplus karticom sa uplaćenom pretplatnom kartom za tekući mesec za odgovarajući broj zona, i u tom slučaju ne moraju kod sebe da imaju overen radni nalog. Putnici koji se opredele za jednodnevnu, trodnevnu ili petodnevnu kartu, koje će takođe biti omogućene, obavezni su da prilikom ulaska u vozilo uz validaciju karte pokažu i radni nalog za tekući dan izdat od strane poslodavca - objasnio je Vasiljević.

Do posla i nazad za 290 dinara

E sad, dolazimo i do cena karata sa kojima mnogi Beograđani nisu upoznati. Cena jednodnevne karte, koliko bi radnik trebalo da izdvoji da ode na posao i vrati se je - 250 dinara. Za tri dana ona iznosi 700 dinara, a za pet dana 1.000 dinara.

foto: Marina Lopicic

Plus 40 dinara koliko je potrebno izdvojiti za samu karticu.

– Dopuna mesečne karte kao i kupovina jednodnevne, trodnevne i petodnevne karte biće omogućena na kioscima širom Beograda, na oko 2.000 prodajnih mesta – dodao je Vasiljević.

Zašto su ukinute karte od 89 dinara?

Kada su ove vrste karata u prevozu u pitanju, ostaje potpuno nejasno zašto su u funkciji jednodnevne, trodnevne ili petodnevne karte, koje su ranije mahom bile namenjene za turiste, a nisu nepersonalizovane plastične kartice koje su bile omiljene među mnogim Beograđanima. Jedini logičan razlog u ovom trenutku je - zarada.

Naime, vožnja od 90 minuta, sa nepersonalizovanom kartom košta 89 dinara, što znači da bi zaposleni mogao da ode do posla i nazad kući za 178 dinara (ako uplati 1.000 dinara dopune čak dobija i bonus), a u ovom slučaju će morati da izdvoji 250 dinara (ne računajući ceh za karticu)!

Skuplje su varijante i sa trodnevnom gde bi ceh za jedan dan, za odlazak i povratak iznosio 233,33 dinara, odnosno petodnevnom gde bi svaki dan odlaska na posao koštao 200 dinara.

- Bitno je još jednom ponoviti da će građani u periodu prve faze uvođenja javnog linijskog prevoza putnika, na kioscima u Beogradu moći da dopune samo mesečne karte za zaposlena lica ili da kupe jednodnevnu, trodnevnu ili petodnevnu kartu. Sve ostale vrste karata i dopune karata za javni prevoz neće moći da se kupe dok je korišćenje javnog prevoza omogućeno samo zaposlenima - zaključio je gradski sekretar za javni prevoz.

foto: Beta/Miloš Miškov

Vozač može da ne primi sve putnike

Osim problema sa kartama, teoretski, Beograđani bi mogli da imaju problema i sa (ne)ulaskom u autobuse, trolejbuse, tramvaje. Naime, ukoliko vozač proceni da je u autobusu maksimalno dozvoljeni broj putnika", on će imati mogućnost da ne prima više ljudi.

- U slučaju da u vozilu nema mesta za nove putnike (ako su sva obeležena mesta popunjena), vozačima je dozvoljeno da u vozilo ne prime putnika. Takođe da u slučaju potrebe i zaustave vozilo i obaveste nadležni operativni-kontrolni centar, koji će odmah pozvati komunalnu miliciju ili policiju radi intervencije - objasnio je Vasiljević.

Kreću i autobusi iz Pančeva za Beograd

Mnogobrojni Pančevci koji rade u Beogradu, od sutra će moći do prestonice da stignu zahvaljujući polascima autoprevoznika "Stup Vršac". Oni će ka Beogradu kretati u 6.26, 6.44, 7.11, 8.41, 10.18 (do Novog Sada), 11.41, 12.41, 14.41 i 16.11.

Polasci na relaciji Beograd - Pančevo su u 6.30, 9.00, 11.30, 13.00, 14.30, 15.40, 16.30 i 17.00, prenosi portal 013info.

ATP Pančevo je ranije najavio da će svoje polaske na liniji Pančevo - Beograd obnoviti 8. maja.

Bonus video:

(Espreso.co.rs/Blic.rs)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.