BUDITE PAŽLJIVI U KUPOVINI: Evo kako vas trgovci navode da potrošite mnogo više novca NEGO ŠTO STE PLANIRALI
Kupovina, Ilustracija, Foto: EPA / SASCHA STEINBACH

pažljivo

BUDITE PAŽLJIVI U KUPOVINI: Evo kako vas trgovci navode da potrošite mnogo više novca NEGO ŠTO STE PLANIRALI

Sve je osmišljeno, sve utiče sa psihološke strane

Objavljeno:

Iako je saveta kako da izbegnemo impulsivnu kupovinu sve više, to je sve teže, zbog domišljatosti trgovaca koji su u saradnji s psiholozima i proučavanju naših navika i sklonosti "proizveli" dosta trikova kojima nam izvlače novac i kartice iz novčanika.

Natpis "rasprodaja"

Iako izlog radnje vrišti "sve u pola cene", nakon što ste ušli u prodavnicu jasno vam je da da i nije baš tako. Međutim, jednom kad uđete, veća je verovatnoća da ćete nešto ipak da kupite.

Velika šoping-kolica

Kolica nisu tu zato da bi vam olakšala kupovinu već zato da biste u njih mogli da potrpate što je moguće više stvari (koje vam nisu potrebne). Pojavila su se 30-ih godina prošlog veka.

Sveže pecivo na ulazu

Sveže pecivo, baš kao i cveće uglavnom su smešteni tik do ulaza u supermarket. Mami vas miris toplog peciva? To nije slučajno.

1 / 4 Foto: Espreso

Gde je mleko?

Prošli ste celu radnju kako biste kupili litar mleka. Ništa neobično. Mlečni proizvodi i oni koje najčešće kupujemo obično su skriveni u zadnjem delu trgovine kako biste obišli sve police dok ne dođete do traženog proizvoda. Usput će vam sigurno nešto 'zapeti za oko'.

U ravni oka

Najskuplji majonezi nalaziće se na polici koja vam je u ravni oka kako biste baš nju stavili u svoja kolica. Majonez koji je jeftiniji biće u najnižem redu. Ovo važi za sve vrste proizvoda.

U ravni dečjeg oka

Trgovci su, naravno, mislili i na decu - sve veće potrošače. Proizvodi koje oni žele nalaze se u njihovom vidokrugu.

Tople jarke boje

Ljude privlače tople i jarke boje pa trgovci za logotipe i spoljašnje uređenje biraju crvenu, narandžastu i žutu. To će nas privući da uđemo u radnju čija će unutrašnjost ipak biti u hladnijim tonovima jer ćemo, uz smirujuću zelenu, više da potrošimo.

Kratkoročna ponuda

Znate ono kad stave natpis "sniženo samo još dva dana"? To je nizak udarac na potrebu da nešto imamo sad i odmah i da ne propustimo priliku.

Slatkiši i sitnice dok čekate u redu

Nije čudo što je prostor oko kase prepun svega, od slatkiša do maramica za brisanje naočara... Ovde su uglavnom plasirani manje skupi artikli na koje nije teško potrošiti nešto novca dok čekate da dođete na red za plaćanje.

(Espreso/Nportal)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.