VAGE NAM NA SITNO KRADU PARE? OVO JE ISTINA O TOME: Iz Efektive su nam otkrili kako nas trgovci ZAPRAVO PELJEŠE!
Dejan Gavrilović, Foto: Printscreen/Youtube/Prva, Tamara Trajković

OBRATITE PAŽNJU!

VAGE NAM NA SITNO KRADU PARE? OVO JE ISTINA O TOME: Iz Efektive su nam otkrili kako nas trgovci ZAPRAVO PELJEŠE!

Iz Udruženja potrošača "Efektiva" su za Espreso objasnili da li trgovci zaista kradu na "sitno" prilikom merenja voća i povrća na vagama sa poklopcem

Objavljeno:

Društvene mreže su ponovo preplavljene snimcima koji pokazuju navodno potkradanje kupaca na "sitno" u marketima.

Kako tvrde autori snimaka, prodavnice koriste "trik" sa vagom koja meri gramažu voća i povrća, odnosno upotrebljavaju poklopac koji navodno dodaje gramažu proizvodima koje kupac meri.

Revoltirani potrošači pišu da su prevareni, dok drugi pokušavaju da im objasne da zapravo nije u pitanju prevara.

Kako bismo proverili šta je tu posredi i da li na ovaj način marketi zaista na "sitno" pelješe potrošače, kontaktirali smo Udruženje potrošača "Efektiva".

- Kada priđete vagi, ako je vaga prazna, i ako na njoj tada stoji nula, onda je situacija skroz čista. U tom slučaju, vaga je tarirana bez obzira na plastiku koja se na njoj nalazi. Ukoliko ta plastika služi da bi u startu povećala težinu, odnosno ako potrošač priđe vagi i na njoj nije nula nego ima neka težina, na primer 50 grama, to znači da ta plastika služi kako bi faktički povećala težinu te robe koja se meri. Na taj način potrošač je oštećen, objasnio je Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača "Efektiva".

Dejan Gavrilović
Dejan Gavrilovićfoto: Printscreen/Youtube/Prva

"Efektiva" je skrenula pažnju na ovo i na svojoj Fejsbuk stranici kada su podelili jedan od viralnih snimaka i pojasnili da se na objavljenom snimku ne vidi jasno čitava situacija, tj, ne vidi se da li je vaga "na nuli" kada je prostor na kom se meri prazan (sa plastikom na njemu).

- Ljudi ne razumeju i misle da su bez obzira na to oštećeni za težinu te plastike. Ustvari, to nije tačno. Kada se skine plastika (poklopac), vaga ode u misu i onda kada izmere težinu ona faktički ne prikazuje tačno, nego prikazuje minus težine plastike. Onda bi na taj način trgovac bio oštećen, istakao je naš sagovornik.

Na delikatesu prevara kupaca najizvesnija?

Naš sagovornik se osvrnuo i na merenje proizvoda na odeljenju delikatesu u veletrgovinama, jer se upravo ovde kupci zakidaju. Ovu prevaru trgovci izvode vrlo jednostavno, a dobro je poznato da se najveća zarada pravi na malim gramažama.

- Kada mere proizvode na delikatesu, prodavci stave papir ili kutiju u koje ubace meso, na primer šunku ili pršutu. Tu na neki način oštete potrošača za 10, 15 grama, u zavisnosti od težine ambalaže u koju pakuju, upozorava Gavrilović.

Trikovi za varanje kupaca

Opšte je poznato da se trgovci služe raznim cakama i marifetlucima kako bi prevarili kupce. Ovo su samo neki od njih, zato budite oprezni pri svakoj kupovini.

  • Veći popust na reklami, manji na kasi
  • Manja gramaža od označene na pakovanju
  • Podignu cene, pa na njih daju popuste
  • Daju cene bez PDV-a, a ispod sitnim slovima ispišu prave
  • Koriste teži papir u kome se mere i pakuju delikatese
  • Vodom se natapa suvo meso da bi dobilo na težini
  • Sitna slova na deklaracijama

Podsetimo, značajno raste broj pritužbi na smanjenu gramažu (težinu) proizvoda, a potrošači najčešće ukazuju na smrznuto povrće čija su se pakovanja smanjila sa pola kilograma na 400 grama, saopšteno je iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

Predstavnik Nacionalne organizacije potrošača Marko Dragić rekao je da to predstavlja zloupotrebu potrošača, ali da nije kažnjivo ukoliko su svi podaci o proizvodu jasno navedeni na deklaraciji.

- Ovo je marketinški trik jer proizvođači računaju na navike kupaca koji obično ne proveravaju težinu proizvoda, ne čitaju deklaraciju, već očekuju da proizvod ima težinu na koju su navikli", istakao je Dragić za Večernje novosti.

Supermarket
Supermarketfoto: Beta/Dragan Gojić

On je dodao da se toj praksi ne može stati na put, jer je direktiva Evropske unije od pre 10 godina dala slobodu proizvođačima da legitimno mogu da promene gramažu i zapreminu proizvoda.

Pomoćnica ministra trgovine Višnja Rakić je najavila da od septembra počinje edukacija učenika osnovnih škola o zaštiti potrošača i da će deca kroz praktične primere naučiti koja su osnovna prava potrošača.

Smanjenje gramaže proizvoda naziva se šrinkflacija, a termin potiče od reči "shrink" što na engleskom jeziku znači skupljanje ili smanjenje.

Bonus video:

02:11

STRUČNJACI O NOVIM TRIKOVIMA TRGOVACA: Opijum marketinga zavladao u Srbiji, prazni rafove i tera u minus!

(Espreso)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.