ŽELITE DA OVLASTITE NEKOGA DA PRIMA VAŠU PENZIJU? Bez ovih 5 STAVKI nećete uspeti, obratite pažnju
Penzioneri, Foto: Nebojša Mandić

PENZIONERI

ŽELITE DA OVLASTITE NEKOGA DA PRIMA VAŠU PENZIJU? Bez ovih 5 STAVKI nećete uspeti, obratite pažnju

Ukoliko korisnik hoće da drugo lice u njegovo ime prima penziju i/ili novčanu naknadu, neophodno je da dostavi dokumentaciju

Objavljeno:

Isplata penzija drugom licu, podrazumeva određene postupke koje korisnik penzije i novčane naknade mora da preduzme, kako bi ovlastio punomoćnika da u njegovo ime prima penziju i novčanu naknadu.

Punomoćje mora biti overeno i važi do njegovog opoziva od strane korisnika penzije, odnosno do dana smrti korisnika.

Ukoliko korisnik hoće da drugo lice u njegovo ime prima penziju i/ili novčanu naknadu, neophodno je da dostavi sledeću dokumentaciju: punomoćje overeno kod javnog beležnika, odnosno notara i u Fondu PIO (overa se može uraditi i kod drugog nadležnog organa) i dokaz o prebivalištu punomoćnika.

PIO fond
PIO fondfoto: Beta / Dragan Gojić, Nenad Kostić

Punomoćje treba da sadrži sledeće podatke:

- za korisnika prava - ime i prezime, JMBG, broj lične karte i adresne podatke; - za punomoćnika - ime i prezime, JMBG, broj lične karte i adresne podatke; - saglasnost korisnika prava da punomoćnik u njegovo ime prima penziju;

- broj partije tekućeg računa i naziv poslovne banke;

- overu od strane javnog beležnika, odnosno notara i Fonda PIO (overa se može uraditi i kod drugog nadležnog organa).

Način isplate koji može biti:

- na kućnu adresu punomoćnika, (samo za punomoćja koja su overena zaključno sa 31.12.2018. godine, a za punomoćja koja su overena nakon 1.1.2019. godine isplata se vrši isključivo na tekući račun punomoćnika); - na tekući račun punomoćnika koji ima u poslovnoj banci.

Važeće punomoćje korisnik može u svakom trenutku opozvati, u kom slučaju je u obavezi da dostavi Fondu izjavu o opozivu punomoćja i da se izjasni o daljem načinu isplate.

Ukoliko se korisnik nakon opoziva punomoćja ne izjasni o daljem načinu isplate, Fond će, a prema podacima sa kojima raspolaže, isplatu vršiti korisniku na njegovu kućnu adresu, na teritoriji Republike Srbije. U slučaju da, prema podacima sa kojima raspolaže Fond, korisnik nema adresu na teritoriji Republike Srbije, privremeno će se obustaviti isplata ostvarenog prava.

Korisnik, primalac i punomoćnik imaju obavezu da prijave Fondu svaku promenu koja je od uticaja na pravo, odnosno obim korišćenja tog prava (na primer: statusne promene u vezi kojih se dostavlja uverenje o životu, izvod iz matične knjige venčanih, umrlih i promene JMBG, imena, prezimena, adrese, prebivališta kao i školsku potvrdu i drugo... u vezi kojih se dostavlja kopija lične karte ili izvod iz čitača za čipovanu ličnu kartu).

1 / 6 Foto: Nebojša Mandić

Korisnik koji blagovremeno ne dostavi navedenu dokumentaciju, koja je od uticaja na pravo, odnosno obim korišćenja tog prava obustavlja se isplata dospelih mesečnih iznosa penzija, odnosno novčanih naknada.

Dospeli mesečni iznosi penzija, novčanih naknada koji nisu mogli biti isplaćeni zbog navedenih okolnost, naknadno će se isplatiti najviše za 12 meseci unazad računajući od dana kada, po prestanku delovanja tih okolnosti, korisnik podnese zahtev za isplatu.

Bonus video:

01:33

SVE POTREBNE INFORMACIJE ZA PENZIONERE: Podeljeno u grupe, OVA STVAR JE PRESUDNA! Iz PIO Fonda detaljno o POVEĆANJU penzija

(Espreso / 24sedam / Prenela: A.P)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.