icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

saznajte

GUBLJENJE KILOGRAMA NE MORA DA BUDE MUČAN PROCES: 7 pravila kojih se MORATE pridržavati pre početka DIJETE

Podeli:

Ako ste odlučili da budete na dijeti onda bi trebalo da se pridržavate sledećih pravila.

foto: Profimedia
foto: Profimedia

Niko od nas ne uživa dok je na redukovanoj ishrani, ali ponekada je želja za gubitkom viška kilograma jača, pa nas dovodi do preterivanja u nekim stvarima.

 

Gubljenje kilograma ne mora da bude bolan i mukotrpan proces.

Ako razmišljate o dijeti, bez obzira koliko imate godina, ove stvari zasigurno morate da uzmete u obzir.

 

Odlučni ste za dijetu

 

Prva i najvažnija stvar koju morate da znate je i ta da li vam je dijeta zaista potrebna. Proverite svoju visinu i težinu i izračunajte svoj BMI (indeks telesene mase) koji će vam reći da li imate normalnu ili pak prekomernu težinu. Isto tako, pre početka bilo kakve dijete, dobro bi bilo da se posavetujete sa lekarom i nutricionistom. Na dijetu nikad ne bi trebalo da idete zbog izgleda, već isključivo radi zdravlja.

 

Mršavo ne znači zdravo

 

Danas je slika o izgledu i zdravoj telesnoj težini prilično iskrivljena, a mnogi zbog opsednutosti nedostižnim idealima boluju od raznih prehrambenih poremećaja kao što su anoreksija i bulimija. Na prvom mestu uvek treba da vam bude vaše zdravlje i to bi zapravo trebalo da bude i jedini razlog zbog kog želite da smanjite kilograme. Smisao života se ne krije u manjoj konfekcijskoj veličini, imajte to na umu kao i da vas manje kilograma neće usrećiti.

 

Vodite brigu o sopstvenoj težini

 

Kad krenete na dijetu, vrlo je važno da vodite računa o samom procesu mršavljenja. To znači redovno pratiti napredak gubljenja kilograma. Takođe, važno je dnevno da unosite propisanu količinu kalorija (1500 za žene). U protivnom, od dijete možete da imate više štete nego koristi. Rigorozne dijete kao na primer gladovanje, iako obećavaju brze rezultate trebalo bi da izbegavate u širokom luku.

 

Unesite redovno obroke u organizam

 

Prilikom držanja dijete važno je da sami sebi osigurate redovne i zdrave obroke. Na taj način će vaš metabolizam biti stalno zaposlen pa neće da dolazi do nepotrebnog skladištenja kalorija i njihovog pretvaranja u masne naslage.

 

Klonite se dijetalnih namirnica

 

Ako odlučite da krenete na dijetu to znači da u svoju ishranu morate da uvedete namirnice koje će da vam omoguće da tokom dana unesete dovoljno kalorija. Klonite se slatkiša i ne zdrave hrane, kao i svih onih namirnica na kojima je naznačeno da su 'dijetalne'. Naime, reč je o hrani koja nije nimalo dobra za zdravlje. Umesto toga jedite puno voća i povrća i zdrave masnoće.

 

Izbegavajte tablete za mršavljenje

 

Bez obzira na to koliko kilograma imate, recite 'ne' pilulama za mršavljenje koje mogu da budu izuzetno štetne za zdravlje. Umesto pilula, odaberite fizičku aktivnost koja će mnogo pre da vam donese rezultate i poboljšanje vašeg zdravlja. I 30 minuta fizičke aktivnosti dnevno može da bude od velike pomoći, a vi odaberite onu u kojoj ćete da uživate.

 

Više relaksacije

 

Tokom dijete vaše telo će da pokušava da skladišti masti za energiju. Da biste sprečili svoje telo da to radi, morate da unosite dovoljno kalorija, ali i da se odmarate. Kvalitetan san trebao bi da vam bude prioritet kod gubitka kilograma, jer to omogućava metabolizmu da normalno obavlja sve svoje funkcije.

 

 

Pratite Glossy na VIBERU:
http://chats.viber.com/storyserbia
Inicijalizacija u toku...