icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

Wellbeing

Zdravlje i lepota uz pomoć magnezijuma

Podeli:

Iako je leto daleko iza nas, želja za fit izgledom ovih dana ipak nas ne napušta.
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Nije retkost da se na pragu zime i uoči decembarskih priprema za doček, setimo kako bi nam značilo da se rešimo viška kilograma, a na koji način možemo da popravimo tonus mišića, objašnjava naša stručna saradnica.

 
Piše: Nevena Ž. Nikolić, 
OTC  Product Manager,
Pharmanova


Optimizam u decembru ne treba da izostane, jer su mišići vrlo poslušna armija koja najbolje funkcioniše i služi nas kada ih dobro treniramo i obezbeđujemo im odgovarajuću ishranu ( to svakako nisu prosti šećeri, već proteini i minerali, među kojima je veoma značajan baš magnezijum).
Razmišljajte tako da uvek imate na umu kako niste vlasnik svoga tela, već njegov menadžer koji njime upravlja! Samo od vaše discipline i redovnog treninga zavisiće i poslušnost mišića koji će, pored dobrog izgleda, vašem organizmu (posebno tokom hladnog, zimskog perioda) obezbediti neophodnu snagu i izdržljivost. Za normalan rad mišića, veliki značaj ima redovan unos magnezijuma, bilo kroz ishranu ili kroz suplementaciju. Osobe koje se bave sportom i fizički su aktivne, to odlično znaju!

 
UTICAJ MAGNEZIJUMA
Magnezijum je mineral koji ima centralnu ulogu u procesima proizvodnje energije, deluje direktno na neuromišićni spoj, a pomaže iskorišćavanje masti, ugljenih hidrata i proteina. Zato je on nezaobilazan kod redukcionih dijeta. Oslonac za normalan rad mišića svakako je i jak koštani sistem, pa to ne treba da zaborave dame koje su u prelaznom periodu, kada moraju da obrate pažnju i na prevenciju osteoporoze. U organizmu odraslog čoveka nalazi se oko 25 grama magnezijuma, do 60 odsto te količine smešteno je u kostima, a ostatak u mišićima i mekim tkivima. Magnezijum je izuzetno važan za normalnu apsorpciju kalcijuma, natrijuma, kalijuma i vitamina C, kao i za ravnotežu fosfora. Magnezijum doprinosi ravnoteži kalcijuma u organizmu delujući na hormone koji kontrolišu resorpciju i metabolizam kalcijuma. Otuda njegova uloga u očuvanju strukture kostiju. Magnezijum interaguje sa kalcijumom u mnogim procesima u organizmu, kao što su regulacija rada krvnih sudova, kontrakcija mišića, uključujući i srčani. Kalcijum stimuliše mišiće i kontrakcije krvnih sudova, dok magnezijum opušta mišiće i širi krvne sudove…Magnezijum obezbeđuje pravilno funkcionisanje nervnog sistema, mišića i enzima, pomaže rad srca i krvotoka. Ima ulogu u sprečavanju taloženja kalcijuma na zidove krvnih sudova (prevencija ateroskleroze) i normalizuje holesterol, pojačava imunitet i psihičku otpornost. Umanjuje bolove, grčeve, neuralgije i svrab. Magnezijum povećava lučenje hormona insulina i doprinosi njegovom boljem unosu u ćelije. Zato se magnezijum preporučuje i osobama sa dijabetesom tipa II.

SPORTISTI I FIZIČKI AKTIVNI LJUDI

Magnezijum je veoma važan za sportiste i fizički aktivne osobe, jer bez njega ATP (adenozin-trifosfat) ne može da funkcioniše. On učestvuje u energetskom metabolizmu tako što doprinosi pretvaranju ugljenih hidrata, proteina i masti u energiju. 
Deficit magnezijuma izaziva mišićnu slabost i oštećenje kontraktilne sposobnosti mišića. Preporučena dnevna doza magnezijuma (oko 300 mg) može značajno da poboljša mišićnu snagu, spreči nastanak grčeva i zamora tokom treninga i ubrza oporavak nakon njih. 
Magnezijum se, dakle, dodaje ishrani u cilju:
- normalnog funkcionisanja i prevencije grčeva i bolova u mišićima
- ubrzanja proteinske sinteze i izgradnje mišićne mase 
- povećanja energetskih nivoa organizma 
- izgradnje i bolje ishrane kostiju
- podrške zdrave funkcije srca 

Koliko magnezijuma će organizam apsorbovati iz hrane ili suplemenata, zavisi od njegove rezerve koja već postoji u organizmu, ali i samog oblika farmaceutskog proizvoda.  

Upornost kod redovnog konzumiranja magnezijuma svakako će dati rezultate, kao i disciplina u treniranju mišića koji će vašem telu služiti baš onako kako zaslužite.

Priredila: Ksenija Konić


 

Inicijalizacija u toku...