icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

briga

DOK STE U KARANTINU MORATE BRINUTI O SVOM PSIHIČKOM ZDRAVLJU: Na ove načine pobedite usamljenost i letargiju

Podeli:

Ljudi često krive tehnologiju za širenje usamljenosti, ističući da provodimo previše vremena na društvenim mrežama umesto da se družimo.

foto: Profimedia
foto: Profimedia

Dok naučnicima još nije potpuno jasno kako funkcioniše virus korona, već dugo znaju da socijalna izolovanost i usamljenost uzimaju zdravstveni danak.

Kod osoba koje se ne osećaju povezano s ostalim ljudima mogu se razviti depresija, srčana bolest, kognitivne funkcije postaju slabije, a životni vek kraći.

 

Dugoročni učinak usamljenosti na zdravlje sličan je pušenju ili gojaznosti.

 

Američka istraživanja iz januara ove godine pokazala su da se 79 pripadnika „generacije Z“, 71 odsto milenijalaca i 50 odsto „bebi bumera“ (rođenih od kraja Drugog svetskog rata do 60-ih godina) oseća usamljeno. Čak i bez koronavirusa, koji nas trenutno razdvaja, čini se da većina stanovnika pati od zdravstvenih problema povezanih sa socijalnom izolacijom. Iako je izolacija ispravan odgovor na aktuelnu pandemiju, treba nam upravo suprotan odgovor na epidemiju usamljenosti.

 

Ljudi često krive tehnologiju za širenje usamljenosti, ističući da provodimo previše vremena na društvenim mrežama umesto da se družimo.

 

Ali istraživanje stručnjaka s Harvarda pokazuje nijansiraniju sliku: važnije je kako koristite društvene mreže od toga koliko ih dugo koristite.

 

Bez obzira na to da li ste u karantinu, radite li od kuće ili ste jednostavno oprezni, sada je savršeno vreme za vežbanje korišćenja tehnologije na društveno zdrav način.

 

foto: Profimedia

Licem u lice na daljinu: Ako već nema ličnog kontakta, druga najbolja stvar je video-razgovor jer se tako vide izrazi lica, govor tela i ostala neverbalna komunikacija važna za povezivanje.

 

Budite ljubazni: Dobijanje brojnih lajkova na vašu objavu na društvenoj mreži može biti kao injekcija dopamina, ali dobijanje direktne ili imejl poruke s iskrenim komplimentom je ličnije i izaziva dugotrajniji dobar osećaj. A pritom oduzima vrlo malo vremena. Pošaljite neku ljubaznu reč jer u ovakvim vremenima svima nam je potrebno malo više ljubaznosti.

 

Negujte svoju zajednicu: Temelj svake veze je nešto zajedničko. Šta god vas zanimalo, na internetu negde postoji zajednica koja deli iste interese. Povežite se, iskoristite mrežu da se uključite u stvari do kojih vam je stalo.

 

Produbite ili proširite odnose: Postoje dva načina za prevladavanje usamljenosti, negovanje postojećih veza ili stvaranje novih. Iskoristite priliku i produbite odnose s nekim koga već poznajete ili probajte da stupite u kontakt s nekim koga biste želeli da upoznate.

 

 

Širenje koronavirusa podseća nas na to da ljudske veze mogu širiti bolesti. Ali jednako tako mogu i promovisati boljitak. Ovu situaciju treba iskoristiti da se prepozna važnost međuljudskih odnosa za naše zdravlje i da se prednosti društvenih mreža iskoriste za socijalnu dobrobit.

 

 

 

 

 

Pratite Glossy na VIBERU:
http://chats.viber.com/storyserbia
Inicijalizacija u toku...