icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

Obavezno izbegavajte

Ove namirnice ne smete jesti pre spavanja

Podeli:

Želučani refluks mnogima stvara velike probleme tokom dana, a posebno mučan može biti pre spavanja. Donosimo vam listu namirnica koje obavezno morate izbaciti sa svog večernjeg jelovnika jer ćete tako izbeći ovu neprijatnu pojavu.
foto: Profimedia
foto: Profimedia
1. Alkohol. Opušta ventile koji povezuju želudac i jednjak. Kada se to dogodi, vaše telo više ne može zadržavati hranu i kiseline tamo gde im je mesto – u želucu.

2. Gazirana pića. Spadaju u grupu namirnica koja u sebi sadrži više kiselina od bilo čega što možemo pronaći u prirodi. Ugljen dioksid u gaziranim pićima povećava pritisak u želucu.

3. Masna hrana. Zaboravite na sladoled, kekse, hamburgere i sve namirnice s velikom količinom štetnih masnoća jer na želudac deluju isto kao alkohol i gazirana pića.

4. Čokolada. Osim velike količine masnoća, sadrži i kofein koji se nalazi u kakaou te teobromin koji podstiču želučani refluks.

5. Sir. Izbegavajte mekane tipove sira poput fete ili mocarele, a ako baš morate uživati u siru pre spavanja birajte male količine tvrdih varijanti poput parmezana.

6. Koštunjavo voće. Bile one zasićene ili nezasićene, za želudac su masnoće uvek nepovoljne. Bez obzira na to što je koštunjavo voće uglavnom puno dobrih masnoća, treba ga izbegavati pre spavanja. Najgore će na vas delovati orasi, kikiriki i indijski oraščići, a za želudac su najlakši bademi i pistaći.

7. Citrusi. Iako su ukusni, zdravi i osvežavajući tokom dana, nemojte ih konzumirati pre spavanja jer sadrže velike količine kiselina.

8. Kafa. Osim što zbog kofeina u kafi nećete moći da spavate, on će izazvati izlučivanje dodatnih kiselina u želucu.

Inicijalizacija u toku...