icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

pažljivo ih pročitajte

NE MUČITE SE STROGIM REŽIMIMA: Saveti žena koje NIKAD nisu bile na dijeti, a imaju IDEALNU težinu

Podeli:

Vrlo je jednostavno povesti računa o sopstvenoj ishrani, ali opet većina ljudi će pre sebe ograničiti nekoliko meseci i pridžavati se dijete nego što će regulisati ishranu i početi da razmišlja malo više o namirnica koje unosi.

foto: Profimedia
foto: Profimedia

Koliko puta ste čuli da pridržavanje dijeta, a posebno onih koji vam u kratkom periodu prepolove kilograme i upropaste zdravlje nikako nije preporučljivo? Ukratko: dijete nisu zdrave i trebalo bi ih izbegavati, piše elle.

 

To znaju mnogi vitki ljudi koji nikada nisu držali dijetu. I za to su imali dobar razlog.

 

Dijete prosto ne funkcionišu – smatra Karla Hajser, specijalista za metaboličku medicinu i nutricionista.

 

U nastavku vam prenosimo devet Karlinih pravila za osobe koje žele da regulišu ishranu i povedu računa o svojoj figuri.

 

 

1. Svaki dan nije dan za čašćavanje sebe i pravljenje slatkih poslastica

 

Ljudi koji ne drže dijetu spadaju u onaj krug osoba koje će u trenutku kada im kolega ponudi tortu ili krofnu, znati da kažu ne, jer su već prethodnog dana imali prijateljsko veče na kom su i pili i jeli prilično.

 

Ovi ljudi prosto znaju kad treba sebe počastiti nekim slatkišem, izvesti na masnu večeru, ali i znaju da ne treba svaki dan napraviti neku gozbu. To svakako ne znači da će kada odu na rođendan kod prijateljice odbiti čašu vina i parče torte, već da će sutra malo odmoriti od slatkiša. Karla smatra da su dijete pogrešne jer vas ograničavaju, a to vi sami treba da radite, odnosno da dozirate te "grešne" poslastice.

 

Zato, ako ste veći fan slanog, pokušajte da smanjite slatko i obrnuto.

 

2. Ne trošite vreme, niti novac na dijetsku ishranu


Hrana s malo kalorija i masti zvuči dobro u teoriji, ali problem je u tome što takve namirnice teže varite i što su pune ugljenih hidrata.

 

To će usloviti da se u vašem telu taloži šećer, a samim ti i višak kilograma – kaže ona i naglašava da kompanije imaju tendenciju da iz te hranu potpuno izbace masno i dodaju šećer, so i aditive. – Čitajte stalno sastojke, to je jedan od način da se edukujete i da znate šta i u kojoj meri unosite.

 

Savet? Da kupujete sveže i proverene namirnice i sami pravite svoja jela.

 

3. Ne postoji hrana koja je "loša"

 

Studije su pokazale da kada svom mozgu govorite kako je čokolada loša za vas, počinjete da krizirate i da želite još više čokoladu. Naravno, tada se u vama javlja savest, koja čini da se osećate loše i neodlučno jer želite da jedete nešto što je loše.

 

Da biste bili u dobroj "vezi" s hranom, izbacite to "loša" hrana iz svesti i samo povedite računa koliko i u kojoj meri šta konzumirate. I da, čokolada nije loša, ona je fenomenalna!

 

foto: Profimedia

4. San, san i san!

 

Ako želite da imate dobar BMI (indeks telesne mase) san je na samom vrhu prioriteta! Čak i kada želite da se probudite ranije, mnogi lekari savetuju da nastavite da spavate jer je san osnova i ključ svega.

 

Nedostatak sna stvara hormonske poremećaje koji takođe utiču na težinu i povećavaju vam apetit za visoko kaloričnom hranom. Takođe, imajte na umu da neispavani nećete imati snage da vežbate kako treba.

 

5. Prepustite se nekad i kaloričnoj hrani

 

Ljudi koji ne drže dijete imaju običaj da posete restoran brze hrane, pojedu knedle sa šljivama i duplu porciju pomfrita. Čak i ako vam ovakva ishrana neće ići na ruku, oprostite sebi i već sledeći dan vratite se na regulisanu ishranu. Kada ste srećni, imate mnogo bolji indeks telesne mase i bolji odnos prema hrani, pokazuje nekoliko studija.

 

Tretirajte sebe tako da ohrabrite i nagradite sebe – ističe Hajserova.

 

 

6. Trudite se da ne pijete gazirana pića

 

Alkohol, belo, roze i crno vino smatra se jednim od ključa dobrog i dugoročnog zdravlja te kad god poželite koka kolu, šveps ili fantu, naš savet je da pre popijete čašu rozea nego slatka, gazirana pića.

 

Gazirana pića šalju mozgu želju za još i još šećera, i stvaraju zavisnost kod mnogih – smatra dr Šemerk.

 

7. Ljudi koji ne drže dijete vole da kuvaju

 

Zdrava ishrana nije niti dosadna, niti neukusna. Dovoljno je poigrati se sa začinima i opcijama. Jaja mogu da se naprave na milion načina, zeleno povrće takođe, a tek meso!

 

foto: Shutterstock

8. Ne brojite kalorije

 

Postoji ogroman razlika između toga kako vaše telo sagoreva 1.000 kalorija brze hrane, a kako 1.000 kalorija zdrave hrane. Umesto da brojite kalorije, fokusirajte se na to da u svom tanjiru imate dosta proteina (riba, meso, tofu), povrće i zdrave masti.

 

9. Unosite šećer pametno

 

Šećer nikako nije dobar za vas na duže staze, ali i ljudi koji nisu na dijeti unose šećer, ne odriču ga se.

 

Šećer možete da unesete u nekoj meri, posle toga on se pretvara u salo – tvrdi Hajserova..

 

Vrlo je bitno da procenite koliko je vašem telu potrebno da bi povratili energiju.

 

 

Inicijalizacija u toku...