icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

zanimljivosti

VEROVALI ILI NE — I TO JE MOGUĆE: 5 znakova da treba da JEDETE VIŠE da biste SMRŠALI!

Podeli:

Koliko god vam delovala neobično ideja da ćete izgubiti kilograme ako jedete više, stručnjaci ističu da je to moguće u ovim slučajevima.

foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Dijeteričarka Suzi Barel otkriva kako to što ne jedete dovoljno može da vas spreči da smršate i otkriva znake koji ukazuju da treba da jedete više.


Već ste smršali

 

Kada tek počnete da držite dijetu, gubitak kilograma se brzo vidi jer ste drastično promenili ishranu. Ali vremenom, kako gubite na kilogramima, hormoni koji kontrolišu masti u metabolizmu počinju bolje da rade.

 

Zbog toga ćete nakon izvesnog vremena morati da jedete više, a ne manje, da biste nastavili da mršavite. Dakle, ako ste već skinuli pet-deset kilograma i dijeta više "ne radi", probajte da unosite 200-300 kalorija više, kako biste podstakli mršavljenje.

 

 

Nikad niste gladni

 

Glad je jak prirodan osećaj koji pokazuje da telo efikasno koristi unetu hranu. S druge strane, ako nikad niste gladni, to može da bude znak da jedete premalo, zbog čega telo "čuva rezerve".

 

Sve vam je teže da vežbate

 

Ljudi koji opsesivno broje kalorije neretko su opsednuti i vežbanjem, a onda dolazi do raskoraka jer unose premalo kalorija, a mnogo ih sagorevaju tokom treninga. Kilaža tako naglo "pada", a telo se bori jer mišići više nemaju dovoljno snage da izdrže intenzivan trening.

 

Ekstreman umor tokom treninga može da bude znak da ne unosite dovoljno energije u telu. Generalno, a svaki dodatni sat vežbanja potrebno je uneti oko 200-300 kalorija više.

 

Prejedate se uveče

 

Super je što se tokom dana trudite da ograničite unos kalorija, ali nije super ako to posle nadoknadite prejedanjem u večernjim časovima.

Ekstremna glad u kasno popodne ili uveče može da bude znak da treba da jedete više tokom dana. U tom slučaju, pokušajte da unesete 100-200 kalorija više za ručak, tako što ćete tom obroku dodati malo proteina i ugljenih hidrata – sira, jogurta, orašastih plodova i voća.

 

Stalno vam se traži šećer

 

Jaka želja za šećerom može da bude znak da unosite premalo ugljenih hidrata i da to nije dovoljno "energije" za vaše telo. Preteranom željom za slatkišima telo vam u stvari šalje poruku da mu je potrebno više hrane koja će obezbediti glukozu mišićima, kako bi dobro funkcionisali.

 

Osim toga, ekstremna želja za šećerom može da se javi i nakon mršavljenja, jer telo šalje signal da primećuje smanjenje kalorija i pokušava sebe da zaštiti od toga što doživljava kao izgladnjivanje.

 

Kako da sprečite to? Jedite redovno, i neka obroci sadrže ugljene hidrate koji će jasno telu staviti do znanja da ga ne izgladnjujete i dati mu dovoljno energije.

 

 

Inicijalizacija u toku...