icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

zdrava i lepa koža

UČINIĆE ČUDA ZA VAŠ TEN! Ove ukusne i SUPERMOĆNE namirnice će vam pomoći da pocrnite i brže i lepše

Podeli:

Ukoliko želite da ubrzate tamnjenje kože ovog leta, u tome vam glavni saveznik može biti pravilna ishrana!

foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Koža najbolje izgleda kad je zdrava, ali osim neophodnih higijene i krema, možete o njoj brinuti i iznutra, ishranom čiji će određeni sastojci učiniti da vaša koža izgleda lepše i da zdravije pocrni.

 

VITAMIN A

 

Šargarepe zauzimaju prvo mesto na listi, sa 1200 mg vitamina A, koje podižu produkciju melatonina, koji dospeva u vašu kožu.

 

Postoje i mnoge druge namirnice koje će učiniti ne samo da izgledate preplanulo već i da izbegnete sunčanicu i održite temperaturu vašeg tela dok se sunčate.

 

 

BETA KAROTEN

 

Radič, crvena salata dolazi odmah iza šargarepe, praćena cikorijom, dinjom, celerom, paradajzom,lubenicom, kajsijama, jagodama i višnjama. Sve ove namirnice su bogate beta karotenom, koji ima efekat antioksidanta i pomaže da koža proizvodi melanin.

 

Beta karoten se može pronaći u svim vrsta voća i povrća koje su narandžaste ili crvene boje.

 

Konzumiranje sirovih ili barenih vrsta povrća i njihovo začinjavanje s dodatnim maslinovim uljem pomaže apsorpciju beta karotena.

 

SELEN I VITAMIN E

 

Selen i vitamin E štite vašu kožu od stvaranja bora,a mogu se pronaći u jajima, kukuruzu, paradajzu, avokadu i belim sirevima.

 

foto: Shutterstock

OMEGA-3 MASNE KISELINE

 

Riba, bademi i lešnici sadrže omega 3 masne kiseline, koje su ključne u prevenciji starenja kože.

 

VITAMIN PP (nikotinamidi)

 

Crveno meso, škampi, plava riba i džigerica pomažu da izlečite opekotine od sunca, budući da sadrže vitamin PP, dok mahunarke i žitarice pomažu da hranite kožu i zaštitite je od spoljnih uticaja.

 

IZBEGAVATI CITRUSE

 

Zapamtite da treba da izbegavate citruse, koji sadrže vitamin C budući da on odlaže vašu preplanulost, kao i peršun i potočarka.

 

Izbegavajte i hranu koja sadrži mnogo soli, jer ona uzrokuje zadržavanje vode u organizmu.

 

PREDLOG MENIJA

 

Savršena kombinacija za vrele letnje dane bi bio:

 

  • miks voća i jogurta sa malinom za doručak
  • pirinač sa šafranom i bundevom (80 grama) i grilovanim paprikama za ručak (začinjenih maslinovim uljem)
  • neka vrsta plave ribe (200 grama) s avokadom i paradajzom za večerom
  • uz kajsije kao grickalice

 

 

 

Inicijalizacija u toku...