icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

zdrave su, ali...

UBRZO POSLE OBROKA OSETIĆETE GLAD! 5 namirnica koje vas sigurno neće zasititi, a razlog je veoma jednostavan

Podeli:

Sigurno ste primetili da nakon konzumiranja neke hrane niste siti iako ste pojeli veću količinu.

foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Neke grupe namirnica i jela, iako su pojedina čak i veoma zdrava, ne pružaju osećaj sitosti, a razlog je to što im često nedostaju belančevine ili vlakna koja su za to zadužena.


Kako piše Bright Side, tu spadaju, između ostalog i ove namirnice.


Jabuke


Opšte je poznato da savet da pojedemo jabuku ako smo gladni i posle večere nije najbolji — ova zdrava voćka kao da nam samo dodatno otvori apetit! Voće je odlično rešenje da se brzo zasitimo na zdrav način, ali ne i kada jabuke jedemo same jer podižu nivo glukoze u krvi i vare se veoma brzo, zbog čega glad ostaje i nakon jabuka. Korisnije je da im dodamo koštunjavo voće i neki protein.

 

 

Pahuljice za doručak


Pokušavate da se hranite lagano, svakog jutra pravite kašasti doručak kod pahuljica i već sat kasnije je sve o čemu razmišljate burek? Možda nije samo do vašeg apetita — stručnjaci ističu da se pahuljice često prave uz dodatak šećera i veštačkih zaslađivača i da ne sadrže vlakna i proteine koji su ključni za održavanje nivoa šećera na samom početku dana. Odličan način da zamenite pahuljice jeste doručak u vidu zobene kaše, koja je bogata vlaknima i odlično apsorbuje vodu.


Jogurt s niskim procentom masti


Ovakvi jogurti su daleko zdraviji od svojih "masnih" varijanti, ali nisu dovoljni da zasite, zbog čega se, ako pazite na liniju i zdravlje, preporučuje da jogurt s niskim procentom masti zamenite, recimo, grčkim jogurtom.

 

foto: Profimedia

Sir


Ovaj mlečni proizvod, kao i brojne druge namirnice iz ove grupe, ima takav efekat da neretko osećamo da smo još gladniji. Dobra alternativa, koja pruža osećaj sitosti, jeste albuminski sir.


Pomfrit


S pomfritom nije samo problem u tome što je "zarazan" — nakon što pojedete svoju porciju i osetite da ste i dalje gladni, razlog je to što je prženi krompir prepun soli i transmasti koje utiču na hormone zadužene za osećaj sitosti, a situaciju dodatno pogoršavamo ako pomfritu dodamo kečap, u kojem se nalazi kukuruzni sirup s visokim procentom fruktoze. Stručnjaci smatraju da je korisnije pojesti kuvani krompir jer termičkom obradom ovog povrća u vodi ne dolazi do tako drastičnog gubljenja vitamina i skroba kao što je to slučaj s prženjem. Uz to, unećete daleko manje kalorija!

 

To sve, naravno, ne znači da ove namirnice treba da izbacite iz ishrane — naprotiv! Neke od njih su veoma zdrave i poželjno je često ih konzumirati, ali ih mudro kombinujte s nekim "zasitnim" ili, ako je moguće koristite alternativu u vidu varijante koja će vas zasititi.

 

 

 

Inicijalizacija u toku...