icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

mislite o sebi

SVE JE MOGUĆE, UKOLIKO IMATE VOLJE: Bez mnogo odricanja uz ove savete se možete hraniti ZDRAVO!

Podeli:

Ako ste i vi među onima kojima odricanje od paste najteže pada, ne brinite – to nije neophodno!

foto: Profimedia
foto: Profimedia

Pametnom ishranom, bez odricanja od ugljenih hidrata

 

Ako ste i vi među onima kojima odricanje od paste najteže pada, ne brinite – to nije neophodno! Dovoljno je da ishranu bazirate na ugljenim hidratima koji sadrže što više vlakana, poput testenina na bazi žitarica, smeđeg pirinča ili krompira? – i ne morate se odricati ničega. Trudite se da neku od ovih namirnica uključite u svaki od tri obroka tokom dana. Samo obratite pažnju koliko im masnoća dodajete tokom kuvanja ili serviranja, i trudite se da izbegavate puter na hlebu i kremaste sosove uz pastu, pogotovo one industrijske.

 

Igrajte se bojama voća i povrća

 

Mnogi misle da je ishrana bazirana na voću i povrću dosadna. Ali to ne mora da bude tako, te kada su u pitanju sirove namirnice biljnog porekla možete se poigrati bojama. Naime, osim različitih ukusa, voće i povrće različitih boja različito utiču na ljudski organizam. Za crvene namirnice se smatra da smanjuju rizik od tumora, snižavaju krvni pritisak i uklanjaju štetne slobodne radikale. Namirnice žute i narandžaste boje podstiču stvaranje kolagena i zdrave zglobove, te su važne za izgradnju zdravih kostiju. Zelene su, pak, dobre jer pozitivno utiču na probavni sistem, vid i rad imunog sistema. Dakle, što šarenije, to zdravije!

 

foto: Profimedia

 

Zdravije zamene za omiljene proizvode

 

Pre svega počnite da razmišljate o broju obroka na dnevnom nivou, a potom i o njihovom kvalitetu. Nutricionisti su, bez izuzetka, saglasni da manji, a češći obroci temelj pravilne ishrane, pa zato uvedite i užine. Između doručka i ručka, kada poželite nešto da grickate, umesto kese čipsa pojedite šaku orašastih plodova ili neko sušeno voće. Zdravije je, a i nećete dočekati ručak „gladni kao vuk“ i jesti neumereno. Popodne, umesto onih zavodljivih slatkih, kremastih kolača iz nove poslastičarnice, uzmite dve breskve, jer će njihov zdravi šećer sasvim zadovoljiti vašu potrebu za slatkim.

 

 

 

Inicijalizacija u toku...