icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

probajte

ZAPRAVO NIJE TEŠKO KOLIKO DELUJE! 5 načina da smanjite potrebu za slatkišima i dovedete telo do savršenstva

Podeli:

Iznenadićete se šta je jedan od vodećih razloga što često idete po slatke grickalice

foto: Profimedia
foto: Profimedia

Nije tajna da robujemo svojim ekranima – međutim, neki od nas bi se radije pokrili po glavi, pre nego što bi ovo priznali. Koliko vas odlazi u krevet sa mobilnim telefonom? Neki se čak bude iz sna kako bi ažurno odgovorili na notifikacije, piše Men's Health.

 

Prema istraživanju sprovedenom na pacovima, a koje je iniciralo Društvo za proučavanje ingestivnog ponašanja, plavo svetlo kojima zrače telefoni direktno je povezano sa žudnjom za slatkišima. Zbog ovoga vam je teško da se oduprete vratima frižidera i “slatkim štekovima”.

 

Naime, pacovi koji su bili izloženi plavoj svetslosti su narednog dana imali povećanu potrebu za unosom slatkiša, a primećena je redukovana tolerancija na glukozu, zbog naglih skokova šećera u krvi – što je predznak za dijabetes.

U sve ovo je umešano i to kako zračenje ekrana utiče na kvalitet sna.

 

 

Deprivacija spavanja, koja se javlja zbog gledanja u telefon pred spavanje, dokazano utiče na produkciju grelina – hormona koji reguliše osećaj gladi, kao i na redukciju leptina, koji upravlja osećajem sitosti. Ovo znači da ćete teže osetiti sitost, bez obzira na to koliko slatkog ste već pojeli.


Regulišite uticaj plavog svetla, makar pred spavanje. Telefon ostavite u nekoj drugoj prostoriji. “Budan si”, poruka je na koju možete da odgovorite ujutru, čim se probudite.

 

Tu je još nekoliko trikova, kako da redukujete potrebu za slatkišima:

 

Redovni obroci

 

Ako jedete redovno obroke u toku dana, koji imaju uravnoteženu nutritivnu raspodelu proteina, kvalitetnih ugljenih hidrata i zdravih masti lakše ćete kontrolisati sitost i sprečićete nagle promene nivoa šećera u krvi.

 

Kvalitetne užine

 

Magnezijum koji sadrže orašasti plodovi i crna čokolada pojačavaju senzitivnost ćelija na insulin, što će povećati do maksimuma količinu šećera koju telo metaboliše i sprečiti nagle oscilacije.


Dodaci

 

Dodajte začine, poput cimeta, svojoj hrani i grickalicama. Istraživanja su ukazala na njihovu moć da regulišu nivo šećera u krvi. U to ime, u svoju jutarnju kašu, sipajte punu kašiku.

 

Krećite se

 

Regulišite stres redovnim vežbanjem. Ne samo da ćete redukovati anksioznost, već ćete uvećati količinu energije – što je vodeći faktor zbog kog ljudi posežu za slatkišima.

 

 

Inicijalizacija u toku...