icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

Otkrijte

Proverite lako uz pomoć ovih 6 saveta: Super test za lažnu glad

Podeli:

  • 5
Kada želite da izgubite kilograme i hranite se zdravije, važno je da prepoznate stvarnu glad i glad iz navike, dosade i emocionalnu glad...
foto: Profimedia
foto: Profimedia

Evo 6 načina kako da proverite da li ste stvarno gladni ili je posredi "lažna" glad.

 

1. Pogledajte na sat

 

Redovni obroci tokom dana pomaže telu da održi nivo šećera u krvi i smanji glad. Ako ste jeli pre 1-2 sata, velike su šanse da osećate žudnju za hranom umesto stvarne telesne gladi. Umesto slanih grickalica ili slatkih zalogaja, popijte čašu vode ili napravite zeleni čaj.

 

2. Slušajte svoj želudac

 

je u želucu javlja se tokom procesa probave, odnosno kada se preostala hrana potiskuje sve dublje u crevima. „Zavijanje" stoga ne ukazuje uvek na glad i ne morate odmah krenuti prema frižideru.

 

Pričekajte nekoliko minuta kako biste videli da li su neugodni zvukovi iz creva znak za glad ili probavljanje hrane. Ako je prošlo 2-4 sata od zadnjeg obroka (zavisno od količine pojedene hrane u prethodnom obroku), verovatno vam telo šalje poruku da treba hranu.

 

Ako imate problem sa štitnom žlezdom, ove promene u ishrani će vam pomoći

 

3. Proverite nivo energije

 

Drugi način da saznate da li ste gladni je da proverite nivo energije. Ako osećate glad, bezvoljni ste i nemate energije, može biti da vam je potreban obrok pun hranjivih materija koji će vas opskrbiti energijom i zadovoljiti glad.

 

4. Pričekajte 15 minuta

 

Kada počnete da osećate glad, ne znači da imate telesnu glad. Pričekajte 15 minuta kako biste shvatili o kakvoj se gladi radi. Glad koja dođe iznenada, najčešće je emocionalna glad i nije povezana sa stvarnom potrebom za unošenjem hrane u organizam.

 

Ako nakon 15 minuta i dalje osećate glad, verovatno se radi o telesnoj gladi koju zadovoljite hranjivim obrokom. Ali, ako nakon 15 minuta prestanete da osećate želju za hranom, učinili ste dobru stvar čekajući.

 

Isto pravilo važi i za vreme obroka. Kada osetite da ste dovoljno pojeli, pričekajte nekoliko minuta kako bi informacije o sitosti došle do mozga, umesto da se prejedate.

 

Domaćice, obratite pažnju: Kako se hraniti zdravo, a istovremeno uštedeti?

 

5. Šta želite da jedete?

 

Ako osetite iznenadnu glad i razmišljate o tačno određenoj namirnici (pica, čevapi, čokolada, keks, sladoled) koju morate pojesti odmah u tom trenutku, vrlo verovatno se radi o emocionalnoj gladi.

 

6. Odradite "vege test"

 

Kada osetite glad, zapitajte se da li biste bili zadovoljni sa obrokom u obliku povrća poput kelja, spanaća, karfiola i slično. Ako je odgovor „DA", onda ste zaista gladni (ali to nije pravilo). Međutim, ako vam se ne sviđa takav obrok i mislite da se nećete njime zadovoljiti, onda verovatno osećate žudnju za određenom hranom.

Pratite Glossy na VIBERU:
http://chats.viber.com/storyserbia
Inicijalizacija u toku...