icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

MENTALNA HIGIJENA

NISTE SLABI AKO VAM TREBA POMOĆ: Ovo su STVARNI I REALNI načini kako da pobedite sopstvenu ANKSIOZNOST!

Podeli:

Niste krivi. Potražite pomoć.

foto: Profimedia

Od anksioznosti pati oko 22 odsto žena i 15 odsto muškaraca, ako i vas muči ovaj problem, evo šta može da pomogne. Anksioznost nije samo privremeni osećaj koji vas obuzme kad imate neki "tesan" rok na poslu ili treba da probate nešto novo, sa čime se susrećete prvi put u životu.

 

Ona je prisutna stalno i "iskoči" ponekad čak i ako nema ni najmanjeg razloga za uznemirenost. Ako patite od anksioznosti, ovo može da pomogne.

 

Znate onaj osećaj kad vam srce kuca kao da će "iskočiti" kad se nađete u nekoj stresnoj situaciji? Ili, recimo, kad vam se dlanovi oznoje jer vas čeka neki težak ili neprijatan zadatak?

 

To je prirodan odgovor našeg organizma na stres.

Ako još niste prepoznali okidače koji kod vas pokreću anksioznost, evo čestih: prvi dan na novom poslu, upoznavanje roditelja osobe koju volite, ili recimo, držanje prezentacije pred većim brojem ljudi. Svako od nas ima različite okidače, a prepoznavanje tih okidača jedan je od najvažnijih koraka u poboljšanju stanja osoba koje pate od anksioznosti.

 

4 načina da se nosite sa anksioznošću

Ako se anksioznost kod vas javlja samo u određenim situacijama, recimo, kad znate da vas čeka neki veliki projekat na poslu, možda ste primetili da su simptomi kratkotrajni i spontano se povlače nakon što posao završite.

 

Saveti koji slede mogu da pomognu kod ovog tipa situacione anksioznosti:

 

Preispitajte svoj obrazac razmišljanja

Negativan model razmišljanja može da se ukoreni u nama i preuveliča težinu situacije. Jedan od načina je i da preispitate sopstvene strahove, zapitate se da li su stvarno osnovani i vidite na koji način možete da povratite kontrolu.

Primenite vežbe fokusiranog, dubokog disanja

Pokušajte da tokom pet minuta udišete dok brojite do četiri i zatim izdišete takođe brojeći do četiri.

 

Kad ovako izjednačimo trajanje udaha i izdaha, puls se smiruje i osećamo se malo pribranije i mirnije.

 

Nastavak na sledećoj strani.

Pratite Glossy na VIBERU:
http://chats.viber.com/storyserbia
Inicijalizacija u toku...