icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

toliko vremena sigurno imate

TEST ZDRAVLJA KOJI TRAJE SAMO 15 SEKUNDI: Ako OVO ne možete da uradite, obavezno posetite lekara

Podeli:

Ukoliko niste u stanju da izvedete ovo, ne bi bilo naodmet da zakažete termin kod svog lekara.

foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Da bi vaše srce moglo dobro da obavlja svoju funkciju, svakako treba da smanjite broj sati provedenih za kompjuterom ili ispred televizora, a što više da se krećete jer srce jednostavno voli aktivnost.

 

Naravno, uz to je jako važna i zdrava ishrana bazirana na obilju svežeg voća i povrća, integralnih žitarica i zdravih ulja.

 

Želite li da znate u kakvom je stanju vaše srce, napravite mali test fleksibilnosti tela.

 

Test fleksibilnosti

 

Sedite na pod, ispružite noge i poravnajte kolena. Potom uđite u pretklon ravnih leđa i pokušajte da dotaknete vrhove nožnih prstiju.

 

 

Ako to bez problema možete da učinite, istraživanja pokazuju da je vaše srce zdravo!

 

Ne samo da ste fleksibilni vi, nego su fleksibilni i vaši krvni sudovi, što je dobra vest.

 

No, ako treba da savijete kolena da biste dotakli prste na nogama, to ne mora da bude znak samo krutih mišića zadnje lože, nego može ukazivati i na loše stanje srca.

 

U nastavku saznajte na što sve ukazuje nefleksibilnost mišića i zglobova.

 

Ako niste prošli ovaj test fleksibilnosti…

 

1. Preti vam veći rizik od srčanog udara i ateroskleroze

 

Ovaj jednostavan pretklon prema napred, koji je u jogi poznat kao pašimotanasana, osim što pokazuje u kojoj su meri vaši mišići fleksibilni, ukazuje i na stanje vaših krvnih sudova. Ako oni nisu fleksibilni, i zdravlje vašeg srca je ugroženo.


Istraživanje je takođe pokazalo da nefleksibilnim osobama starijima od 40 godina preti veći rizik od ateroskleroze pa i od srčanog i moždanog udara.

 

foto: Shutterstock

2. Skloniji ste opasnom visokom krvnom pritisku

 

Zdravi krvni sudovi, elastični i fleksibilni, omogućavaju niži krvni prtisak, dok otvrdnuli i kruti krvni sudovi stvaraju uslove za visoki krvni pritisak i za krvne ugruške.

 

Klalcifikovani krvni sudovi stvaraju dodatni pritisak na srce koje mora snažnije da pumpa kako bi omogućilo protok krvi kroz tako sužene prolaze.

 

Takođe, nove studije su pokazale da su među nefleksibilnim sredovečnim i starijim osobama učestalije povišene vrednosti sistoličkog pritiska nego kod fleksibilnih starijih osoba.

 

3. Imate povećan rizik i od moždanog udara

 

Ako se pitate kakve veze ima fleksibilnost sa zdravljem srca i krvnih sudova, stručnjaci to objašnjavaju na sledeći način: istezanje mišića dovodi do fiziološke lančane reakcije u telu koja usporava otvrdnjavanje krvnih sudova, a to na kraju smanjuje rizik od moždanog udara.

 

Osim toga, istezanje ili popularni "strečing" podstiče proizvodnju elastina i kolagena koji pridonose fleksibilnosti ne samo vaših mišića nego i arterija.

Istraživanja su takođe pokazala da su sredovečne i starije osobe poboljšale fleksibilnost vratnih krvnih sudova - karotida nakon što su u svakodnevicu uvele jednostavne vežbe istezanja.

 

To se direktno odražava i na vaše moždane funkcije, jer karotide krvlju opskrbljuju mozak. Suženje karotidne arterije može dovesti i do moždanog udara.

 

 

 

 

Pratite Glossy na VIBERU:
http://chats.viber.com/storyserbia
Inicijalizacija u toku...