icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

NEMAMO ŠTA DA ČEKAMO

POČNITE ODMAH! 8 jednostavnih načina da ojačate svoj imuni sistem i zaštitite se od virusa korona

Podeli:

Svi stručnjaci koji nas ovih dana savetuju u vezi s prevencijom zbog globalne pandemije virusa korona napominju da najvažniju ulogu igraju pravilna i redovna higijena i snažan imunitet.

foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

 

Iz dana u dan broj zaraženih u svetu i Srbiji raste, a virus korona u svojim trenutno najvećim evropskim žarištima — Italiji i Španiji — odnosi živote.
Lekari naglašavaju da su najugroženije stare osobe, zatim oni koji već imaju neka hronična oboljenja, ali i ljudi slabog imuniteta.


Iako lek za Covid-19, oboljenje koje virus korona izaziva, još uvek ne postoji, postoji nešto što svako od nas može da uradi kako bi se zaštitio: da ojača svoj imuni sistem! Postoji mnogo načina da to uradimo, a u nastavku vam predlažemo najjednostavnije.

 


Smanjite stres


Kao što smo već pisali, stres može da oslavi imuni odgovor, odnosno učini osobu podložnijom infekcijama. Naučna istraživanja pokazala su da stres pojačava lučenje kortizotla, a kada je ovog hormona previše u krvi ljudski organizam je skloniji upalama. Više o tome čitajte OVDE.


Jedite voće i povrće


Svakodnevno konzumiranje voća i povrća učiniće čuda za vaše telo, slažu se stručnjaci.


Voće i povrće naoružava telo antioksidansima koji su mu potrebni za borbu protiv oksidativnog stresa i obolevanja — ističe Bet Voren, osnivačica kompanije za savetovanje o ishrani Beth Warren Nutrition i autorka knjige "Tajne košer devojke".


Povrće poput batata, muskatne tikve i cvekle bogato je beta-karotenom, koji telo potom transformiše u vitamin A, ključni sastojak za borbu protiv sekreta u disajnim putevima i infekcije.


Spavajte


Srpski epidemiolog dr Predrag Kon, jedan od članova Kriznog štaba za suzbijanje zaraze koji je oformila srpska vlada, pre nekoliko dana je istakao važnost kvalitetnog sna i da bi svake noći trebalo da spavamo od sedam do osam sati.


Vežbajte redovno


Kako bismo bili i ostali zdravlje, ne smemo da zanemarimo ulogu fizičke aktivnosti, ističu stručnjaci.


Redovno vežbanje je odličan način da ojačamo imuni sistem, i to zahvaljujući različitim mehanizmima. Pošto vežbanje poboljšava cirkulaciju, to će omogućiti ćelijama da efikasnije "putuju" kroz telo — kaže Frenki Brogan, viši nutricionista u britanskoj ordinaciji Pharma Nord.

 

foto: Profimedia

Unosite dovoljno vitamina D


Ključni vitamin za pravilno funkcionisanje imunog sistema je upravo vitamin D jer stimuliše nastanak peptida, koji se bore protiv bakterija, gljivica i virusa.
Može se naći u jajima i masnijoj ribi, a ako ga ne unosite dovoljno hranom, obavezno nađite kvalitetne suplemente.


Zaboravite na alkohol


Pri samom pomenu virusa, mnogi ističu da oni ne moraju da brinu jer svakog jutra uz kafu popiju po čašicu rakije. Već smo pisali o tome da je ovo jedna od čestih zabluda, a britanski eksperti napominju da ne bi trebalo previše da posežemo za alkoholnim pićima dok traje pandemija.


Neke studije pokazale su da prva linija odbrane — makrofagi — nije tako efikasna kod ljudi piju alkohol — ističe profesorka imunolofije na Univerzitetu u Mančesteru Šina Krukšenk.


Pozdravite se sa cigaretama


Otkad je počela epidemija virusa korona, lekari među preporukama za prevenciju naročito ističu važnost odvikavanja od pušenja, a više o tome čitajte OVDE.


Ako ste planirali da prestanete da pušite, ovo je odličan trenutak — kaže epidemiolog Kris Viti.

 

 

Inicijalizacija u toku...