icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

BRIGA O MENTALNOM ZDRAVLJU

NEKE STVARI MOGU BITI POGORŠANE: Evo zbog čega virus KORONA negativno utiče na žene u menopauzi!

Podeli:

Ceo svet se bori sa izazovom poznatim pod nazivom COVID-19. Osim što može ugroziti fizičko zdravlje, ovaj virus se pokazao kao ozbiljan atak na psihu svakog čoveka.

foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Menopauza nastaje kada se u ženskom telu smanjuje lučenje estrogena i dolazi do izostanka mentrualnog cuiklusa, piše Lovesensa.

 

Ulazak u doba menopauze za svaku ženu predstavlja drastičnu promenu u životu, što na fizičkom, tako i na emotivnom planu.

 

Iskustva pokazuju da su najneprijatniji simptomi pri ulasku u menopauzu valunzi, odnosno talasi vrućine, kao i konstantan osećaj nelagodnosti, sličan osećaju u PMS-u.

 

Dokazano je da mnoge žene imaju turbulentne promene raspoloženja i emotivne nelagodnosti tokom menopauze, a tokom epidemije korona virusa takva negativna osećanja mogu biti pogoršana.

 

 

Ceo svet se bori sa izazovom poznatim pod nazivom COVID-19. Osim što može ugroziti fizičko zdravlje, ovaj virus se pokazao kao ozbiljan atak na psihu svakog čoveka.

 

U mnogim zemljama vlada panika, strah i neizvesnost, a mentalno zdravlje najugroženije je kod osoba koje nemaju razvijen mehanizam otpornosti na stres.

 

U takvu rizičnu grupu mogu spadati žene koje ulaze u menopauzu. Njihovo mentalno zdravlje i raspoloženje već je uzburkano hormonskim disbalansom, a spoljašnje okolnosti mogu dodatno ugroziti emotivno stanje.

 

Žene koje ulaze u menopauzu tokom epidemije mogu imati sledeća osećanja: nervoza, osećaj tuge, nedostatak motivacije, anksioznost, poremećaj koncentracije, agresivna osećanja (ljutnja, bes), tenzija, nagle promene raspoloženja i premorenost.

 

 

Pored straha od virusa, mentalno zdravlje može ugroziti i period samoizolacije, suočavanje sa sobom tokom ulaska u menopauzi i konstantno provođenje vreme sa partnerom ili porodicom u trenucima kada vaši hormoni "divljaju".

 

Ne smete dozvoliti da vas panika i strah nadjačaju, već određenim tehnikama treba da preokrenete situaciju u svoju korist.

 

Iako vam izgleda da period pred vama nije lak, važno je da shvatite da trenutna situacija nije vaša konačna destinacija, kao i da menopauza sa sobom može doneti i brojne dobre stvari.

 

 

Period menopauze omogućava da uradite mnoge stvari koje ste želeli, a niste stigli zbog posla i obaveze prema deci. U menopauzi imate priliku da se posvetite više sebi, svojim hobijima, interesovanjima i željama. Epidemija korona virusa će proći, a vaš put će se nastaviti. Zato je sada idealno vreme da napravite spisak stvari koje želite da uradite u bliskoj budućnosti, to će vas sigurno oraspoložiti.

 

Pored toga, postoji par tehnika koje vam mogu pomoći da smanjite stres i umirite hormone:

 

  • vežbajte i hranite se zdravo
  • praktikujte tehnike za opuštanje (joga, meditacija, svesno disanje)
  • izbegavajte alkohol
  • uradite neke kreativne stvari u svom domu
  • napravite u domu kutak samo za sebe
  • razgovarajte telefonom ili preko društvenih mreža sa svojim najboljim prijateljima
  • razgovarajte sa ukućanima kada se osetite pad raspoloženja

 

 

Pratite Glossy na VIBERU:
http://chats.viber.com/storyserbia
Inicijalizacija u toku...