icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

ove namirnice su u pitanju

UTIČE NEGATIVNO, A JEDEMO JE SVAKODNEVNO: Evo koja hrana dovodi do hormonske neravnoteže u našem telu

Podeli:

Ravnoteža hormona u telu bitna je za opšte zdravlje organizma. Hormoni kontrolišu našu telesnu težinu, reproduktivno zdravlje, utiču na naše raspoloženje, koncentracijum energiju i san, kao i na rad vitalnih organa.

foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Postoje razne prirodne namirnice koje se preporučuju za balansiranje horomona u telu. To je najčešće sveža i organska hrana bogata vitaminima, mineralima i namirnice koje imaju protivupalno dejstvo. Na primer, kupusasto povrće, avokado, losos, bademi, maslinovo ulje, organski jogurt i druge zdrave namirnice, začini i biljke.

 

Detaljan plan ishrane za zdravlje i ravnotežu hornona najbolje će vam pripisati lekar ili nutricionista koji je upućen u to koji hormoni su tačno u disbalansu.

Međutim, postoje namirnice koje kod svakog od nas negativno utiču na stanje hormona ako se prekomerno konzumiraju. To su namirnice koje mnogi od nas imaju u svakodnevnoj upotrebi, a nije nam poznato koliko mogu narušiti naše hormone.

 

 

Evo koju hranu treba da ograničite da bi u vašem telu vladao potpuni hormonalni balans:

 

1. Masno meso - negativno utiče na nivo estrogena u telu (simtpmi kod pojačanog estrogena najčešće su višak kilograma, ciste na jajnicima i bolne i osetljive grudi)

 

2. Šećer (kolači, torte, slatkiši, zaslađeni napici...) - prekomerno konzumiranje šećera dovodi do insulinske rezistencije čiji su najčešči simptomi policističlni jajnici, višak kilograma i preddijabetes.

 

3. Preterana konzumacija voća - dovodi do povišenog leptina u telu. Najčešći simptomi su pojačan apetit i višak kilograma.

 

4. Kofein - preterano konzumiranje kofeina uzrokuje disbalans kortizola (hormon stresa). Najlešći simptomi povišenog kortizola su pojačan stres, nesanica i nekontrolisan apetit.

 

5. Beli hleb/belo pšenično brašno - prekomerno konzumiranje može uzrokovati pojačano lučenje hormona štitne žlezde i insulinsku rezistenciju. Simptomi su nadutost, iscrpljenost i opadanje kose.

 

6. Previše mlečnih proizvoda - prekomerno konzumiranje namirnica od mleka može negativno uticati na hormone rasta.

 

7. Namirnice pune aditiva i toksina (alkohol, grickalice, veštački sokovi, hrana tretirana pesticidima...) - najčešće negativno utiče na disbalans testesterona, a simptomi su problemi sa libidom, nedostatak energije, oslabljen imunitet, mučnine i česte prehlade.

 

 

Inicijalizacija u toku...