icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

MISLITE NA VREME

ISHRANA TOKOM OPORAVKA OD VIRUSA KORONA IMA VELIKI ZNAČAJ: Lekar otkriva šta ne treba konzumirati!

Podeli:

Preporodite organizam na prirodan način.

foto: Profimedia
foto: Profimedia

Tokom oporavka od kovida-19 važnu ulogu igra i način na koji se hranimo. Šta bi bilo dobro da se jede dok se oporavljamo, a šta bi trebalo da se izbegava? Dr Milica Ljubisavljević, specijalista opšte medicine, odgovorila je na ova pitanja.

 

Ističe da optimalan imunski odgovor organizma na korona virus zavisi, između ostalog, i od načina na koji se hranimo pre, u toku infekcije, kao i u fazi oporavka.

 

Adekvatan unos proteina, prema njenim rečima, važan je, s jedne strane jer se od njih stvaraju antitela, a sa druge strane zato što su oni osnovna gradivna komponenta u našem telu.

 

„Posebno kada govorimo o pacijentima koji su imali tešku formu bolesti, bili na mehaničkoj ventilaciji, nisu bili u stanju da jedu – jako je važno nadoknaditi izgubljene proteine. U kvalitetan izvor proteina spadaju belance, riba, mesa bez masnoće (živina bez kožice, junetina bez masnih delova), mlečni proizvodi, naročito surutka”, savetuje dr Ljubisavljević.

 

mleko
foto: Shutterstock

 

Ne preporučuje „veliki unos masti, jer nepovoljno utiču na imunski odgovor i pojačavaju zapaljenje”.

 

„To se odnosi na zasićene masne kiseline – masti životinjskog porekla, palmino ulje, a posebno na transmasti, kojih ima u hrani koja je prošla proces hidrogenizacije kao što su margarini, čips, krekeri… Korisne su nezasićene masne kiseline, koje se nalaze u ribi (losos, skuša, tuna, sardina), morskim plodovima, orašastim plodovima, semenkama, maslinovom ulju, avokadu”, navodi.

 

 

 

Inicijalizacija u toku...